12.05-15.05  18.05- 22.05     

1. Узагальнення й систематизація вивченого. Мовні аспекти вивчення речення.
Опрацювати матеріал підручника.
Написати роздум «Життєвий вибір».
2. Тренувальні вправи. Порядок слів у реченні, граматична основа, види речень.
Скласти діалог на основі аналізу власних навчальних досягнень.
3. Орфографія. Пунктуація.

Повторити вивчений матеріал.

4.05-8.05     

  1. Розвиток мовлення. Написати у публіцистичному стилі твір «Праця людини – окраса і слава, праця людини – безсмертя її»

  2. Контроль робота (тестові завдання).

І. Завдання 1 – 2 початкового рівня. Вибрати одну правильну відповідь.

 

1. Яке з поданих речень складне з різними видами зв'язку?

А Про юність золоту, що одцвіла зорею, лишились старості лиш спогади одні (В. Сосюра).

Б Осінній вітру крок, і хмари над землею, і пада жовтий лист в вечірньому огні (В. Сосюра).

В Коли почую твій співучий голос і легкий сміх навколо забринить, мені здається: серед поля колос гойдається і пташка десь дзвенить (П. Филипович).

Г На старості літ Джеря любив довгими зимніми вечорами розказувати дочці й онукам, де він бував, що він бачив, в яких краях ходив, з якими людьми зустрічався (І. Нечуй-Левицький).

 

2. Укажіть, з якої кількості частин складається речення.

Сумно і смутно людині, коли висихає і сліпне уява, коли, обертаючись до найдорожчих джерел дитинства і юності, нічого не бачить вона дорогого, небуденного, ніщо не гріє її, не будить радості, ані людяного суму (О, Довженко).

 

А. дві;

Б. три;

 

В. чотири;

Г.  п'ять.

 

 

 

 

ІІ. Завдання 3 – 5середнього рівня.  Вибрати дві правильні відповіді.

 

3. Правильно вжито розділові знаки в складних синтаксичних конструкціях.

А. Тепер поле все ширше розкривало свої рамена, все далі розстеляло свою одежу, і коли хлопець зійшов на горбок, перед ним встали в повній красі всі ниви, зелена пляма низької луки, далека смужка лісу.

Б. Покірливо дав я себе забрати і, поки залізо тряслось та лящало, я ще раз, востаннє, вбирав у себе спокій рівнини, синю дрімоту далеких просторів.

В. Квартири Чубинських гості добре не знають, бо вони недавно переїхали сюди, а коли побачать замкнені віконниці, то подумають, що дім порожній.

Г. Спочатку Маріуца тільки світила на Раду своїми очима, а він злегка підморгував їй гарячим оком та чорним вусом, але коли скрипка починала підсипати жару, молодиця не витримувала й кидалася в танець.

Д. У вікна било полудневе проміння і видно було, як цілим морем пливли кудись ще зелені ниви, дев'ятсот десятин панського поля, що спускалося часом у балку, а потім здіймалося знову, як хвиля.

 

4. У яких реченнях поєднано безсполучниковий і сурядний зв'язок?

А. Він так розійшовся, що в Євмена не залишилося найменшої сумніву: буде все так, як вирішив Таливон (Я. Стецюк).

Б. Половець став на порозі – досвіток був повитий білими пасмами, під стіною темніла калюжа, проте не дощило (Є. Гуцало).

В. Море дедалі втрачало спокій; чайки знімались з одиноких берегових скель, припадали грудьми до хвилі і плакали над морем (М. Коцюбинський).

Г. Якось химерно запахли абрикоси: запах був ніжний і нагадував чомусь старий Прованс і старомодні кабріолети (М. Хвильовий).

Д. Постановник не осипав Ярославу компліментами, він після роботи тільки потиснув їй руку, але цей мовчазний потиск руки був для неї дорожчий за слова (О. Гончар).

 

5. Які з поданих речень не належать до складних із різними видами сполучникового і безсполучникового зв'язку?

А. Повний місяць стояв над степом, через нього перепливали легкі хмарки, і здавалося, що місяць котився морем, занурюючись у шумовиння (Ю. Яновський).

Б. Мокрі віти миготять, і проміння ллється, вся природа — як дитя, що в сльозах сміється (Л. Левицький).

В. У дитинстві, як бігав стежками між напоєних сонцем хлібів, заколисаний колосками, жайворонком я стать хотів (Є. Бандуренко).

Г. Ми працю любимо, що в творчість перейшла, і музику палку, що ніжно серце тисне (М. Рильський).

Д. Але землю вкриває асфальт і бетон, небо затягується димами і ревом моторів, і кудись шалено, в метушливій тривозі летить життя, засмоктує і не залишає тієї чистої години для душі, коли можна замислитись над собою і подумати про головне (Є. Сверстюк).

 

 

ІІІ. Завдання 6 – 7 достатнього рівня.

 

6. Установіть відповідність між складними синтаксичними конструкціями і їх типами.

 

1. Складне речення із безсполучниковим, сурядним і підрядним зв’язком.

2. Складне речення зі сполучниковим підрядним та безсполучниковим зв'язком.

3. Складне речення із сурядним та підрядним зв’язком.

4. Складне речення із безсполучниковим і сурядним звязком.

 

А. Глибока ніч цілою вагою налягала на груди та не давала дихати, а думки несміло знов мацали мозок, ворушились і розгортались.

Б. Щоб шанувати, треба мати талант; щоб заздрити, таланту не треба (Г. Тютюнник).

В. Ще сніг кругом, ще голі віти в дуба, і не курличуть в небі журавлі (В. Сосюра).

Г.Тепер я розумів її страх; вона стояла посеред страху, немов посеред крижаної води, і я мусив вишукувати слова, щоб її страх розтопити; я шукав для неї розради, а до мене самого крижана вода підпливала, просочувалася в душу (Р. Федорів).

Д. Ти з’явилась мені — і здалося, що світ помолодшав навколо на тисячу літ (В. Симоненко).

 

 

 

7. Зробіть синтаксичний розбір даної конструкції (розділові знаки пропущено). Дати загальну характеристику, намалювати схему.

 

Народи й царства мруть міняються віки і там де чабани дрімали супокійно зростають городи киплять криваві війни в змаганні вічному шаліє люд! (М. Рильський)

 

 

 

27.04-1.05        

1. Розвиток мовлення. Конспект сприйнятого на слух науково-навчального тексту.
Параграф 36 вправа 440,447.
2. Повторення вивчених розділових знаків у простому і складному реченнях.

Тема 15 ст. 248 вправа 524.

УВАГА! Робочі зошити із виконаними завданнями, буду збирати для оцінювання.

 

 

13.04-17.04 – 21.04-24.04

 

1.Тези прочитаних публіцистичної чи науково- пізнавальної статей. ст. 246 вправа 521
2.Види й засоби міжфразового зв’язку(повторення й узагальнення).
Параграф 35  вправа 426.
3.Конспект сприйнятого на слух науково-навчального тексту.
Знайти і скласти конспект науково- навчального тексту.

ст. 248

6.04-10.04

1. Тренувальні вправи. Розділові знаки у складному реченні з різними видами зв’язку.
Параграф 30 вправа 376,377.
 
2. Текст як одиниця мовлення й продукт мовленнєвої діяльності. Будова тексту.  Мікро-тема й абзац. Ключові слова в тексті а абзаці.
Параграф 33 вправа 412.
 

30.03-03.04

 

1. Розділові знаки у складному реченні з різними видами сполучникового й безсполучникового зв’язку.
Параграф 29 Вправа 360,361
Скласти роздум «Чи придатна рок-музика для передавання патріотичних настроїв, думок, закликів?». Використати складні речення з різними видами зв’язку.
 
Т2. ренувальні вправи. Розділові знаки у складному реченні з різними видами зв’язку.

Самостійна робота

З поданих простих  речень утворіть складні синтаксичні конструкції. Накресліть схему й визначте вид речень.

  1. Час ішов непомітно. Заграли сонячні промені за лісом. Небо стало вище.

  2. Тихо в лісі. Не колихнеться найтонша гілочка. І раптом у цю тишу ввірвався далекий, ледве вловимий шум. Він наближався до дороги. Сонце ховалося.

Параграф 30 Вправа 371,374

16.03-20.03

  1. Розвиток мовлення.                                                                                  Скласти твір у художньому стилі «Весна невпевненими кроками ступає по землі» (використовуючи складнопідрядні та безсполучникові складні речення) .

  2. Параграф 28. Узагальнення вивченого з теми «Безсполучникове складне речення». Вправа 349(завдання ІІ до тексту письмово)      вправа 350.

  3. Готуємось до тематичного оцінювання.                                                Виконайте завдання на ст. 161-162.

  4. Параграф 29. Складне речення із сурядним і підрядним зв’язком    (вивчити правила)  вправа 360,361.