12.05-15.05  18.05- 22.05      

1. Ситуативне завдання.
Ви зайшли до книгарні придбати якусь цікаву книгу. Як вчините, щоб обрати книгу до вподоби.
Дати відповідь.
2. Творча робота.
Скориставшись набутими знаннями складіть анотацію на нещодавно  прочитану вами книгу, яка б викликала в читачів бажання прочитати її.
3. Ситуативне завдання.
До вас звернувся товариш із проханням порекомендувати йому цікаві книжки за тематикою: а) пригоди; б) фантастика; в)детектив; г) науково-популярна література.
Свої рекомендації запишіть.
4. Урок-підсумок.

4.05-8.05     

1. Повторення і узагальнення вивченого
Дати характеристику творам, які викликали найбільшу зацікавленість. (2-3 твори).
 
 
2. Написати есе (7-10 речень) «Сенс людського життя, віра в краще майбутнє».

27.04- 1.05   

Українська літератури

  1. Виконати тестові завдання.

Контрольна робота №6 за темою  «Ми – українці». Творчість Олега Ольжича, Олени Теліги, Олександра Гавроша, Андрія Малишка, В. Івасюка

1. Сином якого відомого українського письменника був Олег Ольжич?

а) Михайла Стельмаха;  б) Івана Франка;   в) Олександра Олеся;    г) Андрія Чайковського.

2. Що є найціннішим Божим дарунком для людини за віршем Олега Ольжича «Господь багатий нас благословив»?     а) родина;     б) життя у його найяскравіших проявах;               в) здоров’я;      г) матеріальний добробут.

3. У якому персоніфікованому образі постає радість в однойменному вірші Олени Теліги?                а) босоногої дівчинки;            б) вітрогона-хлопчини;  в) пташки;г) квітки.

4. Який заклик звучить у вірші Олени Теліги «Сучасникам»?

а) ставати до бою за Україну;                б) не боятися своїх почуттів;

в) діяти, а не кидати слова на вітер;                   г) не забувати про Бога.

5. У якому виді спорту Іван Сила вперше заявив про себе як професійний спортсмен, перемігши поліцейського Магдебуру?

а) боротьба;              б) бокс;              в) легка атлетика;   г) важка атлетика.

6. Хто з членів циркової трупи став спільником агента Фікси?

а) Мілка;    б) Фандіго;          в) Піня;                           г) Пандорський.

7. Який художній засіб використаний в уривку з вірша Андрія Малишка?

   …І засмучені очі хороші блакитні твої.

а) епітет;       б) метафора;            в) порівняння;                г) персоніфікація.

8. Який вірш Андрія Малишка є своєрідною присвятою людині, що   дарує життя кожній людині?            а) «Пісня про рушник»;  б) «Чому, сказати, й сам не знаю…»;   в) «Вчителька»;      г) «Сучасникам».

9. Установіть відповідність між назвою вірша та уривком з нього.

1. «Захочеш – і будеш…».                  2. «Пломінний день».

3. «Пісня про рушник».                     4. «Чому, сказати, й сам не знаю…».

5.  «Червона рута»

а) Дощами мита-перемита,        Дощами знесена у даль…

б) Навчишся надать блискавичність думкам   І рішенням твердість каміння.

в) …нас благословив дарами,       Що нікому не одняти;  любов і творчість, туга і порив,одвага і вогонь самопосвяти.

г) Хай на ньому цвіте росяниста доріжка,     І зелені луги, й солов’їні гаї…

ґ) Ти у мене  єдина,   тільки ти повір, бо  твоя врода – то є чистая вода, то є бистрая вода синіх гір.

д) Хочу крикнуть в далечінь безкраю     І когось на допомогу кликать

10. Установіть відповідність між героєм повісті Олександра Гавроша «Неймовірні пригоди Івана Сили» та його характеристикою             

1. Піня.                   2. Мадам Бухенбах.      3. Міха Голий.      4. Велет.

а) найсильніша людина Японії;

б) вуличний борець, якого переміг Іван;

в) власниця цирку;     г) товариш Івана, сторож у цирку;          д) карлик.

11. Що стало причиною смерті Олега Ольжича?                        а) хвороба;     б) автомобільна аварія;     в) катування у концтаборі;       г) важке поранення.

 

12. Яка ідея вірша Олега Ольжича «Захочеш – і будеш…»? 

       а) сум за рідною домівкою;

б) возвеличення любові до України;                 

    в) уславлення борців за волю України; 

г) заклик до активного життя, віри в себе.

 

13. Який художній засіб використаний в уривку з вірша Олени Теліги?

   І душа моя горить сьогодні…     а) епітет;   б) метафора;         в) порівняння;         г) персоніфікація.

14.  Заставу в 50 тисяч  за Івана Силу було внесено            а) Міхою Голим;    б) мадам Бухенбах;         в)   доктором  Брякусом;   г)    Мілкою ;      ґ) Фіксом.

15. На яку роботу влаштувався Іван Сила після прибуття до столиці?

а) вантажником;    б) працівником цирку;  в) вуличним борцем;      г) водієм.

16. Після перемоги    Івана  Сили  над  Джебсоном  глядачі                                  а) почали просто обожнювати  Силу;               б)  пішли додому  розчаровані;     в) запропонували відкрити школу борців;  г) почали проклинати і сварити його.

17. За допомогою якої художньої деталі Андрій Малишко змальовує портрет матері у «Пісні про рушник»?

а) ласкава усмішка, засмучені очі;      б) сльози на щоці;

в) теплі, ніжні руки;                                  г) похилені плечі.

18. Символом чого є стежина у вірші Андрія Малишка «Чому, сказати, й сам не знаю…»?

а) далекої дороги;   б) шляху додому;  в) дороги в інший світ;  г) життєвого вибору.

19.Провідний мотив вірша  «Захочеш – і будеш»            а)утвердження сильної та сміливої особистості;    б)  прищеплення любові  до Батьківщини;   в)   уславлення українських воїнів;   г) віра в щасливе майбутнє своєї  Вітчизни.

 

20.Установіть відповідність між назвою вірша та уривком з нього.

1. «Господь багатий нас благословив» .       2. «Сучасникам».       3. «Пісня про рушник».            4. «Радість».    5. «Водограй».

а) Не треба слів! Хай буде тільки діло!       Його роби – спокійний і суворий…

б) Козачка вдаряю попід мурами –    Бо хлопчина не дає спокою!

в) Рідна мати моя, ти ночей не доспала, І водила мене у поля край села…

г) Струни дає тобі  кожна весна, Дзвінкість дарує їм осінь ясна, а  ми зіграєм на струнах отих, хай розіллють  вони  радісний сміх.

ґ) І вірити, і прагнути – не вотще.   Безсмертне – і величне, і ясне-бо.

д) Знов щебече юнь і цвіте трава,    Пізнаю тебе в постаті несхилій.

 

21. Установіть відповідність між героєм повісті Олександра Гавроша «Неймовірні пригоди Івана Сили» та його характеристикою.

1. Фікса.           2. Мілена.                     3. Брякус.       4. Пандорський.

а) найсильніша людина Німеччини;                        б) кохана Івана;

в) ведучий у цирку;            г) агент таємної поліції;                   д) тренер Івана.

22. Скласти сенкан для характеристики  образів  

   Іван Сила,  Міха Голий ,  мадам  Бухенбах.

23 . Установіть відповідність між автором і подією у його творі.

1. А.Малишко.  2 .   В. Івасюк.  3.   О. Гаврош.     4.  Г.Могильницька.                    5.О.Теліга.

А    Сільський хлопчина стає всесвітньо відомим чемпіоном з важкої атлетики та боротьби.            

  Б     Мати на зорі проводжала сина у далеку дорогу.

В    Мати все чекає сина, що вже загинув на дорогах війни,і з його серця мальва проросла і кровю  зацвіла…          

   Г  Вітрами й сонцем Бог намітив шлях героїні.                

       Ґ  Звичайна українська жінка , ризикуючи життям,  переховує єврейських дітей від фашистів.

УВАГА! Робочі зошити із виконаними завданнями, буду збирати для оцінювання.

13.04-17.04 – 21.04-24.04

1. Література рідного краю.
Б. Мельничук «Скрипка від старого» зайти в мережі інтернет.

Прочитати твір.

 2.Контрольна робота (комбінована).
Ми –українці (творчість О. Ольжича, О. Теліги, О. Гавриша, А. Малишка).
3. Позакласне читання «Життя видатний дітей » зайти в мережі інтернет.
4.Творча хвилинка. Скласти роздум « Який шлях до щастя».

6.04-10.04

1. Пісні митця, що сприяли відродженню національної самосвідомості, патріотичних почуттів.
Знайти в мережі інтернет відомості про поета і композитора В. Івасюка.
2. В. Івасюк Пісенна творчість «Червона рута».
Вивчити напам’ять поезію «Червона рута».

 

30.03-03.04

 

1. А. Малишко. «Пісня про рушник ».
Відомий український поет і його пісні, що стали народними.
д/з  Виконати тести ст. 279-283.
        Вивчити напам’ять «Пісня про рушник»
2. А. Малишко. «Чому, сказати, й сам не знаю…».
Ліризм поезії А. Малишка.
Патріотичні почуття, найвищі духовні цінності в них.

д/з 

              Аналіз  поезії А. Малишка.

Дайте письмову відповідь. Навіщо потрібно сучасному учню ознайомлюватися з піснями А. Малишка.

             Висловіть і запишіть подяку письменнику за його поезію.

16.03-20.03

  1. Твір-есе «У чому виявляються активна життєва позиція та максимальна самореалізація людини?» (творчість В. Симоненка, М. Павленко, Л. Пономаренко).

  2. О. Ольжич «Захочеш - і будеш» «Господь багатий нас благословив»       (вивчити напам’ять один з віршів).

  3. О. Теліга «Сучасникам» «Радість» (вивчити напам’ять один з віршів).

  4. О. Гаврош «Неймовірні пригоди Івана Сили».                                             (переглянути кінофільм «Іван Сила» 2013 режисер В. Андрієнко)
  5. Написати твір на тему: «Добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність».