Біологія 6 клас

 

Посилання на електронний підручник:

 

https://pidruchnyk.com.ua/531-bologya-kostkov-6-klas.html

 

Повторення та узагальнення

Тема: Перехід до багатоклітинності.

Увага: Завдання виконати до 29 травня

 

  1. Повторити вивчені параграфи: параграф 18 «Губка – багатоклітинний організм, що походить від одноклітинних твариноподібних організмів»; параграф 19  «Багатоклітинні водорості: ульва, хара».

 

    2.  Переглянути презентацію на тему "Перехід до багатоклітинності» за    

         посиланням https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-perehid-do-bagatoklitinnosti-ulva-gubki-130001.html

 

Біологія 6 клас

 

Посилання на електронний підручник:

 

https://pidruchnyk.com.ua/531-bologya-kostkov-6-klas.html

 

Повторення та узагальнення

Тема: Одноклітинні організми. Перехід до багатоклітинності.

Увага: Завдання виконати до 22 травня

 

  1. Повторити вивчені параграфи: параграф 11 Бактерії-найменші одноклітинні організми; параграф 12 Шкідливі бактерії; параграф 13 Корисні бактерії; параграф 14 Різноманітність та значення бактерій у природі; параграф 15  Одноклітинні    еукаріоти; параграф 16 – Твариноподібні одноклітинні організми; параграф 17 – Одноклітинні водорості.

 

    2.  Переглянути презентацію на тему "Одноклітинні організми» за посиланням

         https://www.youtube.com/watch?v=8w_mhmZulgQ

    3.  КОНТРОЛЬНА РОБОТА З ТЕМИ: ОДНОКЛІТИННІ ОРГАНІЗМИ 

1. Клітини прокаріотів, що мають спіральну форму:

A) коки       Б) спірили
 B) вібріони  Г) бацили.

2. Збудником коров’ячого сказу є:

A) бактерія  Б) вірус
 B) пріон       Г) найпростіші.

3. Колоніальним організмом є:

A) амеба              Б) вольвокс
 B) збудник чуми   Г) збудник віспи

4. У клітинах бактерій немає:

A) цитоплазми         Б) клітинної мембрани
 B) клітинної стінки   Г) ядра.

5. Установіть відповідність між термінами й визначенням:

1 Віруси            А специфічні білкові молекули, патологічна концентрація яких викликає захворювання.
 2 Пріони           Б наука, що вивчає віруси
 3 Бактерологія  В неклітинні форми життя, що містять лише один тип нуклеїнової кислоти.
 4 Вірусологія     Г наука, що вивчає бактерії.

6. Встановити відповідність між хворобою та способом зараження

1 Ангіна           А фекально-оральний
 2 Дифтерія       Б Повітряно-крапельний, продукти харчування.
 3 Холера          В Повітряно-крапельний.

 

Біологія 6 клас

 

Посилання на електронний підручник:

 

https://pidruchnyk.com.ua/531-bologya-kostkov-6-klas.html

 

Повторення та узагальнення

Тема: Клітина

Увага: Завдання виконати до 11 травня

 

1. Повторити вивчені параграфи: параграф 5 – Мікроскоп та дослідження клітини; параграф 6 – Будова мікроскопа; параграф 7 – Будова клітини; параграф 8 – Спільні ознаки рослинної і тваринної клітин; параграф 9 – Відмінні риси будови рослинної і тваринної клітин; параграф 10 – Поділ клітин.
 
2. Переглянути презентацію на тему "Клітина - одиниця будови організмів. Історія вивчення клітини» за посиланням https://naurok.com.ua/prezentaciya-tema-klitina---odinicya-budovi-organizmiv-istoriya-vivchennya-klitini-zbilshuvalni-priladi-59170.html
 
3. Переглянути відеопрезентацію на тему: «Будова рослинної і тваринної клітини за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=zf_ebHZv9z4

     4. Контрольна робота по темі «Клітина»:
 

І рівень. Завдання з вибором однієї правильної відповіді.

1. Вкажіть назву науки, що вивчає живі організми, їхню будову, хімічний склад, процеси життєдіяльності:

A) географія;

Б) біологія;

B) астрономія;

Г) фізика.

 

2. Вивченням різноманітності живих організмів займається наука:

A) мікробіологія;

Б) систематика;

B) генетика;

Г) морфологія.

 

3. Міжнародні наукові назви організмів наводять мовою:

A) англійською;

Б) іспанською;

B) українською;

Г) латинською.

 

4. Найпоширеніші пігменти рослин:

A) хлорофіли;

Б) антоціани;

B) ксантофіли;

Г) каротини.

 

5. Прилад, який збільшує зображення об’єкта дослідження в десятки і сотні тисяч разів:

A) лупа;

Б) штативна лупа;

B) світловий мікроскоп;

Г) електронний мікроскоп.

 

6. У складі клітини переважають хімічні елементи:

A) Оксиген, Нітроген, Ферум;

Б) Гідроген, Калій, Купрум;

B) Оксиген, Карбон, Гідроген;

Г) Карбон, Нітроген, Ферум.

 

7. Вкажіть обов’язкову структуру клітини, в якій зберігається спадкова інформація про клітину та весь організм:

A) хлоропласти;

Б) ядро;

B) вакуоля;

Г) плазматична мембрана.

 

8. Електронний мікроскоп було винайдено:

A) на початку ХУІІ ст.;

Б) у другій половині XIX ст.;

B) у першій половині ХУ ст.;

Г) наприкінці XX ст.

 

9. Зазначте помилкове твердження про хлоропласти:

A) належать до пластид;

Б) основна функція — запасання поживних речовин;

B) містять хлорофіл;

Г) характерні для рослинних клітин.

 

10. Вкажіть, що належить до тимчасових утворів цитоплазми рослинної клітини:

A) включення;

Б) ядро;

B) хлоропласти;

Г) вакуолі.

 

II рівень. Завдання з вибором однієї або кількох правильних відповідей.

11. Вкажіть органічні речовини, які наявні в клітинах:

A) вуглеводи;

Б) білки;

B) вода;

Г) жири.

 

12. Вкажіть неправильні твердження про цитоплазму:

A) об’єднує всі структури клітини;

Б) наявна в усіх живих клітинах;

B) інша її назва — клітинний сік;

Г) зовні оточена клітинною стінкою, з якою безпосередньо контактує.

 

13. Вкажіть складові частини тваринної клітини:

A) хлоропласти;

Б) ядро;

B) клітинний центр;

Г) клітинна стінка.

 

14. Вкажіть функцію лейкопластів у клітині:

A) містять спадкову інформацію про весь організм;

Б) містять клітинний сік;

B) накопичують поживні речовини;

Г) забарвлюють плоди, квітки рослин у жовтий, червоний та рожевий колір.

 

III рівень. Завдання на встановлення відповідності.

15. Установіть відповідність між назвою збільшувального приладу та його здатністю збільшувати об’єкт дослідження:

1. ручна лупа;

2. мікроскоп, сконструйований Антоні ван Левенгуком;

3. сучасний світловий мікроскоп;

4. електронний мікроскоп.

A) до 270 років;

Б) в декілька разів;

B) в десятки і сотні тисяч разів;

Г) у мільйони разів;

Д) до 3600 разів.

 

16. Установіть відповідність між фазою поділу клітини та процесом, що в ній відбувається:

1. метафаза;

2. анафаза;

3. профаза;

4. телофаза.

A) утворення веретена поділу, спіралізація хромосом;

Б) подвоєння хромосом, синтез речовин та накопичення енергії;

B) хромосоми вишиковуються в центральній частині клітини (екваторіальній площині);

Г) розходження хроматид (дочірніх хромосом) до полюсів клітини;

Д) деспіралізація хромосом, руйнується веретено поділу.

 

IV рівень. Завдання на встановлення послідовності.

17. Установіть послідовність дій під час виготовлення мікро- препарату шкірки луски цибулі.

A) розмістіть мікропрепарат на предметному столику мікроскопа;

Б) розріжте навпіл цибулину і вийміть внутрішню соковиту луску;

B) покладіть шкірку на предметне скло в краплю слабкого розчину йодиду калію;

Г) кінчиком гострої голки підніміть шкірку на лусочці і обережно відокремте її.

 

18. Розмістіть наведені систематичні категорії у висхідному порядку.

A) відділ;

Б) царство;

B) клас;

Г) вид.

 

V рівень. Завдання відкритого типу.

19. Чому клітину вважають структурною і функціональною одиницею живих організмів?

 

20. Доведіть різноманітність життя (на прикладах різних царств живих організмів).

 

Біологія 6 клас

 

Посилання на електронний підручник:

 

https://pidruchnyk.com.ua/531-bologya-kostkov-6-klas.html

 

Тема 5. ГРИБИ

1. Опрацювати текст параграфа 47 - «Поняття про гриби та особливості їх живлення» (Заповнити таблицю на сторінці 218); параграфа 48 – «Особливості будови грибів: грибниця, плодове тіло. Розмноження»; параграфа 49 - «Макроскопічні гриби: особливості живлення та роль у природі»; параграфа 50 – «Отруйні гриби»; параграфа 51 – «Гриби неїстівні та їстівні»; параграфа 52 – «Мікроскопічні гриби: дріжджі та цвілеві гриби»; параграфа 53 – «Мікроскопічні гриби, що викликають хвороби рослин»; параграфа 54 – «Лишайники».
 
2. Переглянути презентацію на тему: «Гриби: особливості будови та процесів життєдіяльності» за посиланням https://naurok.com.ua/prezentaciya-gribi-osoblivosti-budovi-ta-procesi-zhittediyalnosti-26113.html
 
3. Виконати завдання - Тематичне оцінювання №5 – «Гриби та лишайники».

 

Увага: Завдання виконати до 30 квітня.

 

Тематичне оцінювання з теми «Гриби та лишайники»

 

І рівень Тестові завдання

  1. Основу клітинної стінки більшості видів грибів становить: а) крохмаль; б) глікоген; в) хітин; г)целюлоза.

  2. Утворює мікоризу: а) білий гриб; б) опеньок осінній; в) ягель, г) аспергі.

  3. Є паразитом рослин: а) мухомор пантерний, б) печериця; в) опеньок осінній, г) трихофітон.

  4. Є отруйним грибом: а) чага; б) бліда поганка, в) глива; г) трутовик справжній.

  5. Запасною речовиною більшості грибів є: а)крохмаль; б) глікоген, в) хітин, г) целюлоза.

  6. Є лишайником: а) білий гриб, б) опеньок осінній, в) ягель, г)аспергил.

 

ІІ. Указати чи вірне твердження

  1. До їстівних відноситься гриб трутовик.

  2. Із цвілевих грибів виробляють антибіотики.

  3. Лишайники першими з’являються на не заселених ділянках

  4. Грибниця утворена гіфами.

  5. Мукор відноситься до нижчих грибів.

  6. До паразитичних грибів відноситься опеньок.

 

ІІІ. Вказати відповідність

1. Ріжки                                                      А. Шапковий гриб

2. Ягель                                                     Б. Гриб паразит

3. Осика, підосичник                                 В. Антибіотики

4. Спора                                                    Г. Брунькування

5. Дріжджі                                                  Д. Розмноження

6. Пеніцил                                                Е. Симбіоз

                                                                   Є. Накипні лишайники

 

ІV. Дати відповіді на питання

  1. Які ознаки подібності грибів та тварин.?

  2. Яке значення для людини мають лишайники?

  3. Які заходи боротьби із грибами – паразитами?

 

Біологія 6 клас

 Увага: Завдання виконати до 10 квітня.

 

Посилання на електронний підручник:

https://pidruchnyk.com.ua/531-bologya-kostkov-6-klas.html

 

  1. Опрацювати текст параграфа 42 - Голонасінні; параграфа; параграфа 43 - «Покритонасінні.Дводольні та однодольні рослини»;  параграфа 44 – «Принципи біологічної систематики і різноманітність покритонасінних»; параграфа 45 – «Екологічні групи і життєві форми рослин»; параграфа 46 – «Рослинні угруповання»;

  2. Переглянути відео-презентацію на тему: «Різноманітність рослин. Способи класифікації рослин»» за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=4Kx_RAPyzQE

 

3.       Повторити вивчену Тему 4 «Різноманітність рослин» (ст.ст. – 170 – 208).

 4.        Виконати завдання - Тематичне оцінювання №4 – Різноманітність рослин..

 

 

ТЕМА 4. Різноманітність рослин

І рівень (правильне розв'язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала)

Вкажіть правильну відповідь («так» чи «ні»)

1.У вищих рослин тіло почленоване на вегетативні органи, які складаються з тканин.

2. Різноманітність рослин вивчає наука систематика

3. Соняшник відноситься до плодово-ягідних культур.

Тестові завдання з однією правильною відповіддю

4.Назвіть комахоїдну рослину: а)  росичка; б)  калина; в) ромашка; г) троянда.

5. Визначте ознаку, яка притаманна лише голонасінним рослинам:а)здатні утворювати насінини;б) здатні формувати плоди;в) мають тільки мичкувату кореневу систему.

6. Назвіть організми здатні споживати лише готові органічні сполуки.

 

II рівень (правильне розв'язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала)
 
Доповніть незакінчене речення

7. Тип місцевості, де поширений даний вид  називається...

8.  Усі чинники навколишнього середовища, які впливають на організми , називаються   …. 

9. Орляк, оленячі роги, листовик , сальвінія плаваюча відносяться до …

Прості завдання з відкритою відповіддю.

10. Що таке спорангій?

11.Як людина використовує торф?

12. Наведіть приклади овочевих культур

 

III рівень (правильне розв'язання кожного завдання оцінюється в 1 бал)

Тестові завдання з кількома варіантами відповідей

  1. Вкажіть основні відмінності покритонасінних від голонасінних: а) розмноження насінням; б) наявність квітки і плоду; в) відсутність квітки та плоду; г) запліднення подвійне; д) запліднення одинарне; е) захищеність насіння оплоднем; є) незахищеність насінних зачатків. 

Завдання з німим малюнком

14.      Розгляньте схематичний малюнок, перерахуйте 
 компоненти

1…………..

2…………..

3………..…

4………….

5…………..

Дайте визначення

15. Що таке рослинне угрупування?

 

IV рівень (правильне розв'язання одного завдання  на вибір учня оцінюється в 3 бали) 

Завдання творчого характеру (одне завдання на вибір)

16. Вкажіть переваги покритонасінних над голонасінними рослинами.

17. Як діяльність людини впливає на навколишнє середовище?

 

Увага: Завдання виконати до 10 квітня